PRODUŽENI BORAVAK 2.A RAZREDA
"Tvoji su dani
vjetrovite ptice
i ne znaš što će sutra biti,
ali ti možeš jedno,
ti možeš ono pravo -
narasti dobar."
Stjepan Lice
I ove godine smo u istom sastavu: 12 djevojčica, 6 dječaka i dvije učiteljice !
Učiteljica Violeta s nama je prijepodne, a učiteljica Sanja poslijepodne.
Aktivnosti na produženom boravku provode se od 12 do 17 sati prema sljedećem planu:
12.20 - ručak
12.30 - 13.00 odmor
13.00 – 14.00 organizirano vrijeme
14.00 – 14.45 organizacija učenja
14.45. – 14.55 užina
14.55 – 15.40 organizacija učenja
15.45 – 17.00 organizirano vrijeme
Ove školske godine nastavljamo s eTwinning projektom
Igram se i učim 2
a uključili smo se u projekt Uz čitanje riječi rastu 2
10.9. Hrvatski olimpijski dan
Obilježili smo Hrvatski olimpijski dan izradom loga za Školsko sportsko društvo. Radili smo u parovima, a na kraju smo glasovanjem odabrali jedan rad koji je bio izložen u holu škole kao jedan od dvanaest radova učenika nižih razreda. Učenici svih razreda škole mogli su glasovati za najbolji rad koji će predstavljati LOGO ŠSD „ BOTINEC“.
Natjecali smo se u štafetnim igrama na školskom igralištu. Odigrali smo četiri igre i rezultat je do samog kraja bio neizvjestan. Odlučila je posljednja igra te su učenici 3.a odnijeli pobjedu. Raspoloženje je bilo na vrhuncu, sunce je nemilice pržilo, a podigla se i prašina od zdušnog navijanja. Na kraju je jedino bilo važno – sudjelovati i navijati!
16.9. - Dan zaštite ozonskog omotača
Putem animiranog filma upoznali smo se s pojmovima ozon, ozonski omotač, atmosfera. Naučili smo zašto je važno zaštititi ozonski omotač te naslikali Ozonka.
Zajedno s 3.a razredom uredili smo pano u holu škole.
Potaknuti Hrvatski olimpijskim danom i sportskim duhom, pokazali smo jedni drugima kojim se aktivnostima bavimo u slobodno vrijeme.
Moramo priznati da smo stvarno aktivni!
Rasplesani 2.a
Međunarodni dan pismenosti obilježava se 8. rujna svake godine, a utemeljio ga je UNESCO davne 1967. s ciljem promoviranja važnosti učenja i pismenosti.
Mi smo ga obilježili učeći o počecima hrvatske pismenosti i glagoljici.
Uredili smo i svoju učionicu! Svoje prstiće neprestano držimo zaposlenima: rezanjem, origamijem, risanjem, oblikovanjem papira ili glinamola...
4.10 Međunarodni dan zaštite životinja
Međunarodni dan zaštite životinja obilježava se 4. listopada s pozivom na zaštitu svih životinja na Zemlji.
Mi smo još maleni, pa smo krenuli od onih životinja o kojima se svakodnevno brinemo - kućnih ljubimaca. Predstavili smo svoje kućne ljubimce i napravili njihovnu "osobnu iskaznicu" i govorili o odgovornosti koju imamo prema njima. Kako je cijeli tjedan bio posvećen životinjama, čitali smo i slikovnicu Izgubio se jedan zeleni pas. Potaknuti pustolovinom iz knjige, zamislili smo i svoje kućne ljubimce u sličnoj pustolovini i napisali priče. Slagali smo tangrame životinja i prezentirali ih putem Teams-a 3. a razredu. Koliko poznajemo pse i koliko smo sigurni kako ispravno postupati s njima, provjerili smo putem kviza. Bilo je to jako zanimljiv tjedan!
Dani kruha i zahvalnosti za plodove zemlje
Listopad je mjesec u kojem obilježavamo Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje. Priključili smo se humanitarnoj akciji prikupljanja namirnica za potrebite stanovnike našeg naselja. Kroz igre, razgovor i likovne aktivnosti naglašavamo važnost ljudskog rada.
18.10. Dan kravate
20.10. Dan jabuka
Izrađenim mobilima uljepšali smo svoju učionicu.
Za kraj tjedna, nova likovna tehnika - karton tisak.
Prvi se put susrećemo s ovom grafičkom tehnikom.Uzbuđenje je bilo veliko, ali smo pažljivo slušali. Izradili smo matricu i pomoću nje otiske. Svatko je napravio nekoliko otisaka, promatrali smo koji su dijelovi matrice otisnuti, a koji nisu. Svaki otisak smo potpisali.
HRVATSKE LEGENDE - MITSKA BIĆA
Kiše, magle, hladnoća, vjetar...Jesenske vremenske prilike kao stvorena da u njima uživa jedna vještica. Noć vještica je američki običaj, ali i naši krajevi obiluju legendama u kojima se pojavljuju mitska bića. Već prošle godine naučili smo da su stari Slaveni koji su prije nas živjeli na ovim prostorima (a sad ih možemo nazvati i predcima) vjerovali u različite bogove.
Ove smo godine proširi svoje znanje i u mašti posjetili planinu Klek i gradić Ogulin nad kojim se, tako kažu priče, za olujnih dana okupljaju vještice kako bi probudile okamenjenog diva Kleka. U Klekovačkim vješticama Zvonimira Baloga na humorističan su način prikazane vještice. U njegovim su pričama vještice zločeste, no svaka priča ima dvije strane: U priči "Oprostite ...Jeste li vi vještica?" vještice su pozitivni likovi. Priču nam je pročitala Tia, a mi smo sami osmislili nastavak.
Školska knjižničarka upoznala nas je i s mitskim bićima u koja se vjerovalo u Podravini: Dravskom vilom, Mrakulom i kućnim duhovima-Vedima.
Čitati se može svugdje!
Land art - Jesen
9.11. Dan izumitelja
Izumi koji su promijenili svijet
Vukovar, grad na Dunavu
Mali centar kulture – MICEK održao je likovnu radionicu na temu „Vukovar, grad na Dunavu“ .
Dunav, europska rijeka prolazeći kroz mnoge države spaja različite kulture, ljude i obale. Rijeka Vuka po kojoj je Vukovar dobio ime, uvire u moćni Dunav i time postaje dio Europe i njene kulture. Voditeljice radionice željele su nam približiti kulturu i prošlost grada Vukovara. Promatrali smo dvorac Eltz i naslikali kako zamišljamo budućnost grada Vukovara kao odraz u prozorima njegova dvorca.
Ide zima, ide zima zube ima...
Iako "po kalendaru" zima još nije stigla, mi smo zimu "proglasili" čim je Sv. Nikola bio na vidiku! Trebalo se pripremiti, napraviti čizmice, zaposliti škarice. Rezali smo i lijepili, sve smo bolji u "krojenju", škarice sve više slušaju i poslušno režu što poželimo. Nije nam baš kolaž drag, ali ima i on neke prednosti, a kad smo i sami zadovoljni svojim radom, sve je lakše.
Vrećice adventskog kalendara su pune pa se svakog dana netko počasti slatkišom poslije ručka, a i zadaci su nam zanimljivi. Ima tu izrade ukrasa od papira,gledanje kratkih božićnih animiranih filmova, pisanja priča i pjesmica, čitanja priča...Za svakog ponešto. A posebno nam se svidjela izrada vlastitih društvenoh igara. Sve smo ih isprobali i bilo je veselo!
Pahuljice, malo drugačije...
Priredba povodom posjeta učitelja iz Turske, Španjolske, Grčke i Italije u okviru Erasmus projekta 4LIFE.
Tko je orašar i kako je priča o njemu povezana s Božićem , saznali smo čitajući slikovnicu Orašar.
Ovu bajku je napisao E. T. A. Hoffmann, a skladbe za istoimeni balet Petar Iljič Čajkovski. Uz bajku pogledali smo i dijelove baleta koji su nam se jako svidjeli. Ruskim plesom, arapskim, turskim i plesom Šećerne vile zadivile su nas balerine i baletani. A da i mi u razredu imamo mlade plesne nade, pokazale su nam Mia i Lucija i otplesale svoje točke s kojima će i one ovih dana nastupati. Potaknuti Orašarom napravili smo i plakat za baletnu predstavu.
Suradnja sa školskom knjižnicom - Inventura Djeda Božićnjaka
Bliži se kraj kalendarske godine. Vrijeme je za inventuru Djeda Božićnjaka! Kad smo saznali što je inventura poveselili smo se da ćemo brojati stolce, klupe, ormare u školi i tako zaviriti u svaki kutak koji nam je dosad ostao skriven. No, inventuru je trebalo obaviti kod Djeda Božićnjaka: prebrojiti sobove, darove, kolače, očitati grafikone, snaći se u stupčastim dijagramima, zbrajati i oduzimati napravljene i podijeljene poklone…Posla je bilo za 4 skupine!
Na kraju smo bili ponosni na obavljeni posao.
Školska nam je knjižničarka govorila o božićnim običajima, a mi smo uspoređivali različite božićne običaje u svojim obiteljima. Jedno je sigurno- svi vježbamo strpljenje dok očekujemo otvaranje poklona.
Na kraju smo odigrali i kviz u kojem smo pokazali svoje znanje o adventu, Božiću, božićnim običajima, a trebalo je i zapjevati (to nam nije teško palo)!
Uz našu digitalnu čestitku koju smo zajednički napravili, želimo vam svima
SRETAN BOŽIĆ I SRETNU NOVU GODINU!
DRUGO POLUGODIŠTE
U suradnji sa školskom knjižničarkom sudjelovali smo u projektu Pišem priču – čitam priču.
U projektu sudjeluje sedam škola. Cilj projekta je potaknuti učenike 5. – 8. razreda na književno stvaralaštvo (pisanje priča), a učenike 1. – 4. razreda na čitanje. Svaki mjesec jedna škola šalje priču svog učenika iz viših razreda ostalim školama sudionicima projekta.
Priču Miris sličan vaniliji, rad učenice Marijane Jurić iz OŠ Luka, Sesvete, učenicima 2.a pročitala je knjižničarka. Razgovarali su o tome što nas potiče na odabir knjiga, jesu li to samo vizualni poticaji (izgled naslovnice, naslov) ili i neki drugi (preporuka, želja da priču čujemo još jednom). Čitanje knjiga je doživljaj za sva osjetila: dodir, sluh, vid pa čak i osjetilo mirisa.
Tako smo nakon slušanja priče i sami napisali priče na temu Priča s mirisom. U našim se pričama osjećao miris jagoda, cvijeća, borovnica, čokolade, sladoleda od vanilije…
Učenički radovi u prilogu
U školskoj knjižnici
Na poziv školske knjižničarke odigrali smo kviz u kojem smo provjerili koliko smo upoznati s radom školske knjižnice. Smijemo li posuditi drugu lektiru ako prvu nismo vratili, posuđuju li se časopisi "za ponijeti kući", koje je radno vrijeme knjižnice i kome se obratiti za pomoć ako ne znamo što želimo posuditi samo su neka od pitanja na koja smo odgovarali. Prepoznavali smo knjige koje smo čitali za lektiru, a trebalo je pokazati i koliko smo vješti crtači pa nacrtati - tetu knjižničarku!
Svjetski dan čitanja naglas
Dan čitanja naglas ove se godine obilježava 2. veljače, no mi smo jedan dan pretvorili u dva tjedna čitanja naglas. Svaki dan dvoje učenika predstavlja svoju lektiru po izboru i čita iz nje omiljeni odlomak. Na taj način, osim što razvijamo vještinu usmenog izlaganja, razgovora, postavljanja pitanja i odgovaranja na njih, usavršavamo i vještinu čitanja, ali i slušanja te uživamo u dobrom druženju. Jako nas veseli podijeliti s drugima što smo pročitali, znamo objasniti na temelju čega smo knjigu odabrali, predstaviti glavne likove, sažeto prepričati omiljeni dio i naglas ga pročitati. Postajemo sve bolji čitači!
Spremni za Valentinovo!
Zaljubljene mace - mačja veljača
Što je pokus?
Sadržaji iz prirode i društva koje sad obrađujemo izvrsna su prilika za upoznavanje s pokusom. Istraživali smo svojstva tekućina i gustoću tvari. Jedan pokus je demonstrirala učiteljica (gustoća tekućina), a zatim smo sami, po etapama, istraživali koje tvari plivaju, a koje tonu (koje su rjeđe od vode, a koje gušće).
Prije provođenja pokusa pripremili smo materijal i pribor, zatim postavili pretpostavke, proveli pokus, promatrali, zaključivali te pretpostavke potvrdili ili odbacili. Pokus je trebalo i zabilježiti crtežom.
Idemo u maškare!
Predstavljamo svoju masku
Trenerica i balerina
Dan ružičastih majica - Dan borbe protiv vršnjačkog nasilja
U suradnji s 3.c razredom obilježili smo ovaj dan radionicom Govor nenasilja – govor žirafe i zmije.
Iako su radionice bile odvojene, ciljevi su nam bili isti: uočiti razliku između nasilne govorne komunikacije (zmijski govor) i nenasilne (govor žirafe). Prepoznavali smo elemente zmijskog govora – izricanje dijagnoza, poricanje odgovornosti i izricanje zahtjeva te elemente govora žirafe - izricanje zapažanja, osjećaja, potrebe i želje. Napravili smo zajednički plakat na kojem su istaknuli primjere JA – poruka i TI- poruka te njihova obilježja. Zaključivali smo važnosti upotrebe govora nenasilja i JA – poruka u svakodnevnoj komunikaciji u cilju postizanja dogovora ili očuvanja atmosfere suradnje i nenasilja.
„Biti u tuđim cipelama“
Zamisliti se „u tuđim cipelama“ ili promijeniti stajalište, shvatiti tuđi, drugačiji pogled na svijet nije lako ni odraslima.
Baš smo u tu situaciju bili dovedeni danas na radionici čiji je cilj bio poticati razvoj empatije. Svatko je nacrtao svoj omiljeni par cipela, na crtež zapisao svoj strah, ono što ga ljuti, ali i ono što ga veseli i u čemu je dobar. Osjećali smo se dovoljno sigurni da ćemo biti prihvaćeni ako se otvorimo jedni drugima. Razmijenili smo crteže, stali „u tuđe cipele“ i čitajući ih učili jedni o drugima, ali i o sebi samima. Zapazili smo da dijelimo neke strahove, ali nas i vesele slične stvari, možemo istaknuti u čemu smo dobri i to prepoznati kod drugih. Naučili smo da trebamo imati razumijevanja za drugog i kad mu je teško ili se osjeća loše i prestrašeno, isto kako s njim dijelimo i radosne trenutke.
Predstavljanje knjiga "Hej, Super Djedice" i "Doktor Crveni Nos"
Novi nam je izazov usmeno prepričavanje. Čitanjem bogatimo rječnik, a usmenim prepričavanjem koristimo usvojene riječi, oblikujemo rečenice i usavršavamo usmeno izražavanje.
Lucija nam je predstavila svoju sestru i sebe kao likove u knjizi Lucija i Marta u Gradu snježnih jahača.
Čitamo i pjesme! Za početak Grgu Čvarka Ratka Zvrka.
Dan šuma
Ove godine naš razred ima velike pripreme za obilježavanje Dana šuma.
Sudjelovali smo u pripremi radio emisije, a pripremamo i igrokaz s pjesmom. Bruna nam je pročitala pjesmu Grigora Viteza "Što mi se tužio hrast", a Lucija pročitala najavu
Za Dan šuma školsko smo dvorište i igralište počastili čišćenjem.
22.3. Dan voda
1. travnja - Dan šale
Iznenadio nas je nenajavljeni pregled stopala. Svi smo skinuli čarapice i otkrili da ima jako malo onih škakljivih!
A kad smo već razgovarali o zdravlju stopala, na Univerzalnoj smo se školi i pozabavili vježbama za stopala, pa smo hodali po užetu i skupljali papiriće nožnim prstima. Na kraju smo saznali da je pregled bio samo prvoaprilska šala.
Optičke varke
Međunarodni dan dječje knjige - 2. travnja
U suradnji sa školskom knjižnicom obilježili smo ovaj dan čitanjem bajke "Kapljica vode" H.C. Andersena. Povezali smo bajku i sa sadržajima iz prirode i društva: živim svijetom u tekućicama i stajaćicama. Školska nam je knjižničarka donijela žablja jajašca i punoglavce, a mikroskopom smo promatrali što se krije u kapljici barske vode. Ako ovih dana navratite u školsku knjižnicu, pogledajte i kako napreduju punoglavci.
Na kraju projekta punoglavci su vraćeni u prirodu, u jezero Bundek.
Moj planet
- sastavci u prilogu
I 2. a ima svoje Durice!
Za najuspješnije izvršen zadatak izrade stripa na temu Durice nagrađene su
TIA I MIA!
Za nagradu su pokušale, poput Durice, hodati u štiklama. Kažu da sad shvaćaju zašto je Durica stalno ljuta. Nije to nimalo lako!
Dan planeta Zemlje 22.4.
Vode stajaćice i tekućice, život u njima i uz njih
Osvajačica medalje
Suradnja sa školskom knjižnicom : Dani medijske pismenosti 2022
Obilježili smo Dane medijske pismenosti radionicom o crtanim filmovima. Razgovarali smo o animiranim filmovima koje najviše volimo, gledamo li ih sami ili s nekim u društvu ih gledamo. Iako nas filmovi i serije najčešće zabavljaju, mogu nas i uznemiriti ako nisu namijenjeni djeci. Znamo li što znače oznake 12, 15 i 18 te zašto one postoje? Povela se i rasprava poštujemo li i sami preporuke ili gledamo i filmove namijenjene staroj djeci i odraslima.
Razgovor u skupinama
Razlikujemo posljedice nasilnih događaja u crtanom filmu i u stvarnom životu
Vrednujemo metodom palčeva (točne i netočne tvrdnje)
Dan Sunca
Zajedno s drugim razredima boravka sudjelovali smo u Kauflandovoj nagradnoj igri Kaufland škola voća i povrća.
Zajednički smo napravili Zdravu kuharicu, napisali recepte i oslikali ih.
Zahvaljujemo roditeljima što su se odazvali i dali recepte koje smo iskoristili u Kuharici !
Nadamo se da će naša škola pobjediti (fotografije ćemo staviti po završetku Natječaja).
Dizajniramo...
Jedno natjecanje, dvije osvajačice medalja. Čestitamo!
U zdravom tijelu, zdrav duh! Nakon sata Univerzalne sportske škole, smoothie za sve!
Medalje i dalje pristižu...
LJETO...
Igre asocijacija na temu ljeto te dizajn ljetnih šešira.
Nažalost, naša škola nije među pobjednicima Kauflandovog natječaja.
No, ne predajemo se, sudjelovat ćemo i iduće godine, možda ćemo imati više sreće. Ispunjavamo i obećanje, donosimo mali uvid u našu Kuharicu.
Digitalna knjiga : O mišu i satovima (klik na link)