preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Vrijeme

VRIJEME U ZAGREBU

 
Uz čitanje riječi rastu 2 / Words grow by reading 2
(2021./2022.)
 
    
 
Ove školske godine 3.a razred s učiteljicom Ivanom nastavlja s projektom "Uz čitanje riječi rastu 2", a priključili su mu se i 1.b razred s učiteljicom Ivom i 2.a razred s učiteljicom Sanjom te  knjižničarkom Ružicom.
Veselimo se novim aktivnostima!
 
RUJAN
Međunarodni dan pismenosti
Međunarodni dan pismenosti obilježava se 8. rujna svake godine. Utemeljio ga je UNESCO davne 1967. s ciljem promoviranja važnosti učenja i pismenosti, ali i osvješćivanja javnosti o problemu nepismenosti koji još uvijek pogađa veliki dio svjetskog stanovništva.
Na Međunarodni dan pismenosti učenici 1.b, 2.a i 3.a razreda upoznali su se s počecima hrvatske pismenosti i glagoljicom. Saznali su da je to najstarije slavensko pismo, otkrivali njen oblik i interesirali se tko ju je smislio. Uspoređivali su je s pismom koje su oni naučili, otkrivali sličnosti i razlike.
 
       
 
LISTOPAD
Međunarodni dan zaštite životinja
 
Učenici 3.a i 2.a razreda obilježili su u listopadu Međunarodni dan zaštite životinja.
Učenici 2.a predstavili su svoje kućne ljubimce i napravili njihovnu "osobnu iskaznicu" i govorili o odgovornosti koju imamo prema njima. Kako je cijeli tjedan bio posvećen životinjama, čitali smo i slikovnicu Izgubio se jedan zeleni pas. Potaknuti pustolovinom iz knjige, zamislili smo i svoje kućne ljubimce u sličnoj pustolovini i napisali priče. Slagali smo tangrame životinja. Koliko poznajemo pse i koliko smo sigurni kako ispravno postupati s njima, provjerili smo putem kviza.
    
http://shorturl.at/dfpyP   wordwall kviz (Što bi ti napravio?)
 
Učenici 3.a priključili su se pozivu Malih humanitaraca u školi te su sudjelovali u akciji "Daj šapi glas" i prikupljali hranu, dekici i igračke, a prikupljeno  se doniralo skloništu za napuštene životinje. Učenici su u tjednu posvećenom životinjama proveli samostalno istraživanje o neobičnoj životinji, slagali tangrame, čitali zagonetke,  Ezopove i La Fontainove basne. Posebno izazovan zadatak je bio pretvoriti basnu u dijalog likova. Zaposlili su prstiće te izradili lutke na štapićima i Ezopove basne pretvorili u lutkarske predstave. 
 
Istraživanje o neobičnim životinjama potaknulo nas je na stvaranje igre pamćenja.
Memory igra  - neobične životinje za najupornije dostupna je na poveznici: 
 
 
VIRTUALNI SUSRET UČENIKA 2.a I 3.a 
Zbog epidemioloških mjera koje nam ograničavaju miješanje s drugim razredima škole, sudjelovali smo u virtualnom susretu   putem apikacije Teams. Prezentirali smo jedni drugima svoje aktivnosti koje smo ostvarili tijekom ovog tjedan koji je bio posvećen zaštiti životinja.
2.a 
   
    
 
3.a 
    
 
Učenici 2.a  ispunjavali su anketu o čitalačkim navikama u sklopu projekta.
 
 
Anketa Čitalačke navike učenika  3.a
 
 
"Ježurka Ježić
lovi i luta.
Vještak i majstor
u poslu svom,
radi i čuva
rođeni dom."
                        Branko Ćopić
 
                                                             Ilustracija: Vilko Gliha-Selan
 
U kišne jesenske dane, kao i junak sljedeće slikovnice, utoplili smo se u našem školskom domu, učionici. Boravkaši 1.b razreda uživali su u slikovnici "Ježeva kućica". Pročitali smo ju, analizirali te inspirirani ilustrirali svoju inačicu.
 
Pročitajte našu slikovnicu na poveznici:
 
 
U listopadu započinje Mjesec hrvatske knjige.
Učenici 2.a obilježili su ga čitajući Klekovačke vještice Zvonimira Baloga.
Prvo su se upoznali s krajolikom u kojem se odigrava radnja (Ogulin,Klek). Saznali su legendu o tome kako je nastala planina Klek i rječica Dobra koja teče kroz Ogulin. Uočavali su glavne likove u priči i redoslijed događaja.
Nasmijali su se humorističnom opisivanju vještica u priči "Vještice otkrivaju Klek" i potaknuti Balogovom pričom napravili i sami strip na temu "Nije lako biti vještica". Pripovijedali su o neobičnim osobinama vještica i problemima koje bi imale u današnjem životu.
    
    
Tia nam je pročitala priču "Oprostite...Jeste li vi vještica?"
 
A školska knjižničarka upoznala nas je i s mitskim bićima u koja se vjerovalo u Podravini: Dravskom vilom, Mrakulom i kućnim duhovima-Vedima. Digitalne slikovnice nastale su u okviru pilot projekta „Princeza na kraju svijeta“ – inovativno i kreativno poticanje čitanja kod djece u digitalnom okruženju. Projekt se provodio od svibnja do listopada 2018. godine pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture RH, Grada Koprivnice i Knjižnice i čitaonice „Fran Galović“ Koprivnica.
 
    
 
STUDENI 
 Putujuća pjesmarica
 
Učenici 3.a uključili su se u suradničku aktivnost PUTUJUĆA PJESMARICA. Zamisao je da učenici pišu pjesme te da u bilježnicu koja će poštom putovati od škole do škole napišu svoju najljepšu pjesmu ili nekoliko njih na temu po izboru. Također će crtežima ukrasiti stranice. Tako će se stvoriti jedna prekrasna zajednička zbirka poezije pod nazivom Putujuća pjesmarica. Veselimo se primanju pjesmarice koja će  nam doputovati s Krka, a mi ju šaljemo u OŠ Petrijevci, mjesto u blizini grada Osijeka.
 
Učenici 2.a očekuju Putujuću pjesmaricu iz Bosne i Hercegovine, a nakon što zabilježe u nju svoje pjesme, šalju je u OŠ Katarine Zrinske u Krnjaku, općinu dvadesetak kilometara južno od Karlovca.
 
Učenici 1.b su se izliječili od bolesti "neću" na Svjetski dan ljubaznosti. Svoja "neću" pretvorili su u "hoću" uz slikovnicu Sunčane Škrinjarić, "Gospođica neću". Podsjetili su se i čarobnih riječi bojankom i vježbama čitanja koje su bile usmjerene na ljubazno ponašanje u školi i razredu. 
 
 
Učenici 2.a čitaju "božićnu" literaturu!
Prvo nam je stigla knjiga Petar Mraz i popis zločeste djece. Odmah smo se zapitali koliko smo dobrih djela učinili i na kojem smo popisu. Saznali smo da je sasvim normalno da ponekad činimo i stvari s kojima se ne ponosimo, ali je potrebno pokušati i iskupiti se i "popraviti štetu". Tako ćemo se sasvim sigurno, svake godine naći na popisu dobre djece.
Poslije Petra Mraza zapitali smo se kako je lutka orašara povezana s Božićem.
Pročitali smo priču Orašar E. T. A. Hoffmanna i pogledali isječke iz istoimenog baleta Petra Iljiča Čajkovskog.
    
Naučili smo tko su balerine i baletani, a što je balet i divili se skladu pokreta plesača. Potaknuti pričom i baletom nacrtali smo tehnikom grataž plakat za baletnu predstavu.
    
U suradnji sa školskom knjižničarkom učenici 2.a sudjelovali su u projektu Pišem priču – čitam priču.
U projektu sudjeluje sedam škola. Cilj projekta je potaknuti učenike 5. – 8. razreda na književno stvaralaštvo (pisanje priča), a učenike 1. – 4. razreda na čitanje. Svaki mjesec jedna škola šalje priču svog učenika iz viših razreda ostalim školama sudionicima projekta.
Priču Miris sličan vaniliji, rad učenice Marijane Jurić iz OŠ Luka, Sesvete, učenicima 2.a pročitala je knjižničarka. Tako smo nakon slušanja priče i sami napisali priče na temu Priča s mirisom. U našim se pričama osjećao miris jagoda, cvijeća, borovnica, čokolade, sladoleda od vanilije…
 
2.a čita:
   
 
2. veljače - Svjetski dan čitanja naglas
Dan smo obilježili čitanja odlomaka iz lektire po izboru. (2.a)
 
Bajke (2.a)
Prisjetili smo se bajki koje smo pročitali tijekom 1. i 2. razreda i na temelju pročitanog uočavali elemente bajki: karakterističan početak, osobine likova (likove s dobrim i likove s lošim osobinama), glavne i sporedne likove, nestvarne događaje i predmete i karakterističan kraj. Odabrali smo bajke koje želimo predstaviti i napravili plakate.
 
         
 

Lijepe riječi lako je izreći!

Učenici produženog boravka 1.b razreda obilježili su Svjetski dan komplimenata. Najprije smo čitali komplimente s kartica, a potom napisali iste i podijelili ih. Svatko je danas o sebi pročitao nešto lijepo!

  

 

Čitanje pod maskama (1.b)

Fašnik smo proveli čitajući smiješnim glasovima maskiranih junaka. Čitanje smo pretvorili u igru i zabavu!

 

Danas je učenike produženog boravka 1.b razreda posjetila knjižničarka. Pročitala im je priču Nevolje u šumi patuljaka koju je napisala učenica petog razreda jedne od zagrebačkih osnovnih škola. Učenici su sa zadovoljstvom slušali priču, postavili su brojna pitanja, a najviše od svega oduševili su se činjenicom da je ovu maštovitu priču napisala učenica.

Priča je poslužila kao inspiracija za likovna djela koja su pastelama oslikali u paru. Slikali su šume kojima vladaju braća patuljci Srećko i Zloćko.

 

 

Čitanje i prepričavanje 2.a
  
 
2. travnja Međunarodni dan dječje knjige - 2.a
U suradnji sa školskom knjižnicom obilježili smo ovaj dan čitanjem bajke "Kapljica vode" H.C. Andersena.
Povezali smo bajku i sa sadržajima iz prirode i društva: živim svijetom u tekućicama i stajaćicama.Mikroskopom smo promatrali što se krije u kapljici barske vode.Promatrali smo i žablja jajašca te punoglavca. Učili smo o životnom ciklusu žabe. Prikazali smo životni ciklus žabe i vretenca. Sve smo povezali s Danom planete Zemlje i izradom diorame bare.
    
u   
    
    
 
Sredinom travnja učenici 3.c i 2.a upisali su svoje pjesme u Putujuću pjesmaricu ovog projekta i ponovno je poslali na put. S veseljem smo pročitali radove učenika iz drugih škola. Ne možemo izdvojiti najbolju pjesmu, svaka je prekrasna na svoj način!
 

Učenici produženog boravka 1.b razreda pročitali su slikovnicu "ZOO oglasi" Saše Veronek Germadnik. Jako su nam se svidjeli šaljivi oglasi o životinjama. Inspirirani slikovnicom, vodenim bojama smo oslikali i napisali "ZOO oglase." Neke od životinjskih oglasa s naše oglasne ploče možete pročitati ispod!

  

 

Za provedbu projekta dobili smo i oznaku kvalitete koja je potvrda da je projekt uspješno realiziran i da je ostvarena suradnja s partnerskim školama.

 

Propisi i dokumenti

Natječaji

Anketa (mala)
Sviđa li vam se školsko zvono?






Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji


Brojač posjeta
Ispis statistike od 19. 12. 2009.

Ukupno: 3239814
Ovaj mjesec: 4714
Danas: 6

Korisni linkovi

Dokumenti

Uređenje weba




preskoči na navigaciju