DOBRODOŠLI NA STRANICU
PRODUŽENOG BORAVKA 3. a i 3.b !
Početkom nove školske godine 2015./2016. s radom je započeo i naš produženi boravak u trećem razredu. Ljeto smo otpratili u školskim klupama, a jesen dočekali u školi u prirodi na Sljemenu.
Aktivnosti u produženom boravku provode se od 12.00 do 17. 00, prema sljedećem rasporedu:
12.30 - 13.00 ručak
13.00 - 13.50 slobodno organizirano vrijeme
14.00 - 15.35 pisanje zadaće; individualni rad ili skupni rad radi pomoći u svladavnju nastavnog sadržaja; ponavljanje, učenje
15.40 – 17.00 slobodno organizirano vrijeme
* * * *
Pozivamo Vas da našu stranicu kako bi vidjeli kako povezujemo igru, učenje i rad u produženom boravku čime razvijamo suradnju, odgovornost, samostalnost, snalažljivost, a nešto najvažnije – razvijamo prijateljstva!
* * * *
U SUSRET JESENI…
Dok još uživamo u toplijim danima rane jeseni, uz priče, pjesme i crtanje otvorili smo vrata jeseni u našoj učionici produženog boravka. Nastojimo što više vremena provoditi vani na školskom igralištu u igri na svježem zraku uočavajući promjene u prirodi koje nam donosi jesen. Tako su nastali jesenski buketi od lišća ukrašeni orasima, divljim kestenom, papirnatim jabučicama i kruškama. Jesen smo pozdravili raznim likovnim aktivnostima. Bilo je veselo, šareno, razigrano i radno.
Pogledajte kako su vrijedne ruke malih likovnjaka oživjele lišće žarkim bojama i uveselile razredni pano.
DAN KRUHA I
ZAHVALNOSTI ZA PLODOVE ZEMLJE
19.10. obilježili smo Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje. Sudjelovali smo na priredbi pjevajući u zboru te na blagoslovu krušnih proizvoda. Vrijeme je to kada pokazujemo da je kruh čovjekova potreba, simbol života, izvor životne i duhovne snage, simbol zajedništva jer ujedinjuje rad mnogih. Tim povodom na likovnoj radionici smo izradili od kolaž papira razne krušne proizvode: kruh, kifle, perece, krafne, slance... čime smo ukrasili razredni pano uz prigodne uzrečice o kruhu i njegovoj važnosti.
SVJETSKI DAN ANIMIRANOG FILMA
28.10. obilježili smo Svjetski dan animiranog filma. Razgovarali smo o značenju riječi animirati = oživjeti nežive likove. Učenici su se prisjetili najdražih animiranih filmova te otkrili kako oni nisu samo crtani, već postoje i lutkarski, kolažni filmovi te animirani predmeti od gline/plastelina.
Tim povodom gledali smo crtani film „Surogat“ Dušana Vukotića, nagrađen značajnom nagradom Oscar za najbolji crtani film 1962. godine. Pjevušeći stihove glavnog lika ti-ra-ta-ta-ra- ta- ti- ra, vrijedne ručice boravkaša su izradile tri kadra lukarskog, crtanog i kolažnog filma po želji na pripremljenoj filmskoj vrpci.
SVIJET MAŠTE I BAJKI
Čitali smo priče o „Kućnim čudovištima“ te poveli razgovor o gostima čudovištima koji se ponekad kriju u svakome od nas. Izdvojili smo čudovišta neobičnih duhovitih imena koja nam ponekad dođu u posjet, poput: Brbljo Svebleb, Laža Blamaža, Prgo Pivac i Prgo Ratobor, Nestrp Zbrz, Zvjerko Krivored, Orkana i mnogi drugi...
Prepoznavali smo njihove osobine, a potom dokazali da mašta može svašta te kroz likovnu radionicu, prema zamišljanju, oblikovali neobična čudovišta našeg boravka.
OZNAČIVAČI ZADAĆE
Važnost pisanja zadaće je da dijete uči planirati svoje obveze za rad te razvija svoje sposobnosti. Za uspjeh potrebna je strpljivost, ustrajanost i želja da se što bolje nauči i ponovi nastavni sadržaj.
Važno je da učeniku ulijemo sigurnost u sebe, razvijemo samostalnost, a učenik da stekne radne navike.
Što su učenici 3.a i 3.b učinili kako ne bi zaboravljali koji su to važni zadatci za zadaću???
- Izradili origami tehnikom od kvadratnog papira i kolaža šarene, vesele i strašne označivače za zadaću!
LISTOPAD JE UZEO KIST...
Promatrajući okolicu naselja kroz prozore učionice, osluškujući zvuk vjetra u dvorištu, promatrajući tmurno, sivo nebo uz nečujnu kišicu, dobili smo poticaj da uzmemo kist i oslikamo stablo na vjetru u rano jesenske dane...
KAD SE VJETAR RAZLJUTI
Znate li što radi vjetar
kad je ljut?
Prvo, lišće satjera
na hrpu u kut.
I onog što je suh,
i onog čokoladnog,
i onog što je žut.
Uskovitla dim crni
iz dimnjaka
i natjera na kašalj
nekog malog đaka.
Sa sirotog stabla
zadnju jabuku
strese
i nepročitano pismo
djevojčici iz ruku
odnese.
Baš je zločest vjetar kad je ljut.
Sva sreća nije ljut
svakiput.
Vera Zemunić
BRAIN GYM ILI GIMNASTIKA ZA MOZAK
Brain gym ili gimnastika za mozak, temeljni je program edukacijske kineziologije (učenja kretanjem), a uključuje vježbe koje potiču integraciju moždanih funkcija, što rezultira djelotvornijim učenjem.
Sastoji se od dvadesetak jednostavnih i ugodnih pokreta koji poboljšavaju vještine učenja. Važno je znati da se mišljenje i učenje ne događaju samo u glavi. U procesima mišljenja i učenja integralnu ulogu igra i cijelo tijelo. Brain gym koristan je i u svim drugim područjima života, kako djeci tako i odraslima.
Svakodnevno, prije određene aktivnosti na satu (čitanje, pisanje, računanje...) zajedno izvodimo određene pokrete. Pokazat ćemo vam neke Brain gym pokrete: križno gibanje, kvačenje, lijena osmica, moždane tipke, misleća kapa, slon, energetsko zijevanje (više na: http://www.braingym.org/)
DAN LJUBAZNOSTI I TOLERANCIJE
U studenom se obilježava Dan ljubaznosti i tolerancije diljem svijeta. Tolerancija je poštivanje različitosti, a to znači uvažavanje svih osoba oko nas, bez obzira na to što su oni različiti od tebe ili tvojih prijatelja i bez obzira na to ponašaju li se te osobe različito od vas. Ljudi mogu imati različita mišljenja, potjecati iz različitih krajeva, voljeti ono što ti ne voliš i ne voljeti ono što ti voliš. Taj dan je prilika da razmislimo o svojim dosadašnjim postupcima.
Tim povodom učenici su oblikovali lepezu vrlina od papira, a potom ispisali pozitivne osobine i ponašanja koja primjećuju kod svojih prijatelja. Ponosno i sa smješkom na licu potiho su čitali što su prijatelji napisali dok se na licima nazirao njihov ponos .
Ako ništa drugo, na ovaj dan najdražim osobama možemo pokloniti cvijet ili barem jedan osmijeh , a prijateljima u školi poneku ljubaznu riječ ili pohvalu.
Poruke boravkaša:
BUDI LJUBAZAN PREMA DRUGIMA. TAKO ĆEŠ IMATI VIŠE PRIJATELJA!
LJUBAZNOST OTVARA SVA VRATA.
UVIJEK POMAŽI DRUGIMA! ZAHVALI SE NA LJUBAZNOSTI.
LJUBAZNO ZAMOLI PRIJE NEGO ŠTO POSUDIŠ TUĐU STVAR.
LJUBAZNOST JE I KADA TE NETKO VOLI.
LIKOVNE RADIONICE
U utorak, 17.11.; posjetili smo besplatne likovne radionice koje studenog i prosinca organiziraju Hrvatsko društvo likovnih umjetnika i trgovački centar Arena Centar. Uz stručno vodstvo naučili smo kako origami tehnikom oblikovati bor i zvijezdu, izradili smo čarapu za poklon i Memory; nama u boravku vrlo zanimljivu igru.
Naučili smo neke nove likovne izričaje. Bilo nam je zabavno i poučno.
Veselimo se sljedećim radionicama!
BOŽIĆNI SAJAM
Cijeli mjesec studeni trajale su pripreme za naš već tradicionalni Božićni sajam u prosincu. Učenici 3. razreda u boravku su s učiteljicom maštovito i ustrajno bojom uljepšavali gipsane ukrase naljepnice; izrađivali svijećnjake, a potom se divili čudesnom svjetlu u zamračenoj učionici. Oblikovali smo i kugle za jelku od vune. Bili smo jako marljivi, a sve to kako bi naši roditelji, bake i djedovi bili zadovoljni i ponosni uratkom.
LIKOVNE RADIONICE U ARENA CENTRU
U srijedu, 16.12.2015., po drugi put smo se uputili u Arena Centar na likovne radionice u organizaciji HDLU-a.
Na kartonskoj podlozi sa skicom prema izmišljanju učenici su lijepili komade filca i tako stvorili svoj dvorac iz mašte. Plastične boce, čepovi, čaše i plastelin postali su zamišljene životinje. Na radionici tkanja pokazali smo zavidno umijeće i na kartonskoj podlozi na osnovi učenici su stvorili tapiseriju.
Nastali su: dvorac iz bajke, veseli podlošci od vune i egzotične životinje.
Uspješno odrađena radionica!
Bravo boravkaši!
PROJEKT
Mi jedemo odgovorno!
Učenici 2. i 3. razreda u produženom boravku uključeni su u eko projekta Mi jedemo odgovorno u kojem sudjeluje 20 Eko-škola koje će tijekom nastavne godine 2015/2016. realizirati ovaj projekt financiran od strane Europske komisije kao globalni akcijski orijentiran odgojno obrazovni program u sklopu Europske godine za razvoj (2015). Pilot projekt "Mi jedemo odgovorno" je prvi pokušaj u EU ka izgradnji školskog programa koji rješava ključna pitanja potrošnje hrane.
Kroz poznatih 7 koraka Eko-škole, učenici će razvijati kritičko razmišljanje, znanje, stavove i provoditi akcije istraživanja s ciljem usvajanja novih prehrambenih navika. Proučavat će drugu stranu hrane - lanac od uzgoja, tretiranja, prerade, transporta u trgovine na police do stola.
Osnovali smo Eko odbor, dodijelili uloge i izradili posjetnice članova.
Anketirali smo školsku kuharicu i zabilježili odgovore na radni list
Ponijeli smo upitnike kući i u suradnji s roditeljima analizirali konzumiranje hrane u kućanstvima
Potom smo postavili palčeve gore-dolje na odgovore za jake i slabe strane konzumiranja hrane u kućanstvu i u školskoj kuhinji
Uz pomoć učiteljice sastavili smo akcijski plan i odlučili se baviti akcijama smanjenja ostataka hrane i više saznati kako se zdravo hraniti.
ZIMA
Očarani snježnim radostima zimskih praznika i potaknuti pričom Snježna kraljica, na likovnoj stvaraonici smo nacrtali kredom na crnoj podlozi Snježnu kraljicu! J Da bi dočarali zimsku idilu, potaknuti animiranaim filmom Pingvini s Madagaskara oslikali smo pingvine kolaž tehnikom na podlozi prema promatranju.
SVJETSKI DAN ZAŠTITE MOČVARA
Močvare su se dugo smatrale beskorisnim površinama. Ekolozi su se zalagali za to da se močvare zaštite kao vrijedni ekosustavi. 1971. godine u iranskom gradu Ramsaru donesena je Konvencija o zaštiti vlažnih staništa koju je do danas potpisalo više od 159 zemalja, a među njima i Hrvatska. U našoj domovini postoje čak četiri vlažna staništa uvrštena na Ramsarski popis koja imaju međunarodno značenje: Lonjsko i Mokro polje, Kopački rit, donji tok Neretve i ornitološki rezervat Crna Mlaka.
2. veljače u boravku obilježili smo Međunarodni dan zaštite močvara u svijetu poznat kao Dan vlažnih staništa proučavajući biljni i životinjski svijet putem prezentacije o stajaćicama: lokva, bara, močvara, jezero čime smo ostvarili korelaciju s nastavnom temom Vode u zavičaju. Učenici su u skupinama izradili prigodne plakate s temama: bijela roda, zmija ribarica, močvara, lopoč i lokvanj.
MAŠKARE, FAŠNIK, POKLADE
S velikim zanimanjem, u parovima smo izrađivali maske od kaširanog papira i kolaž papira. Trgali smo novinski papir i stvarali hrpice papirića, lijepili smo novinski papir na balone; pažljivo sloj na sloj… i svakim danom nestrpljivo provjeravali je li se osušilo. Maske smo oživjeli šarenim bojama i dodali im neobična, neka nova lica...
VALENTINOVO
Dan zaljubljenih ili Dan Sv. Valentina obilježava se 14.2. Školski hol uredili smo valentinovskim porukama uz prigodne likovne radove. Zaključili smo kako nije potrebno skupim poklonima iskazivati ljubav. Dovoljno je dragoj osobi pokloniti osmijeh, lijepu riječ, zagrljaj, pohvalu…
Male stvari čine dan ljepšim!
PROLJEĆE
Dolaskom proljeća priroda oživi i buja. Naveliko je zakoračilo u našu učionicu u boravku i donijelo mnoštvo vjesnika proljeća, proljetnica, pupova i šarenih leptira koje su učenici uz vodstvo učiteljice oblikovali origami tehnikom.
... proljetni pano učionice dodatno smo ukrasili neobičnim cvijetom iz mašte ...
LET YOUR EYE MIX THE COLORS
Isprobali smo drugačiji način slikanja= pointilizam. Optičkim miješanjem dviju boja točkanjem flomastera u oku se stvara privid treće boje. Skupljenim i raspršenim rasporedom dobili smo svjetlije i tamnije tonove cvjetova. Bilo nam je neobično zanimljivo „točkati“.
Tijekom 2. polugodišta aktivno smo se bavili i projektom Mi jedemo odgovorno
Uz poticaj učiteljice razmišljali smo o kriterijima odabira proizvoda (rajčice i jagode) i samostalno pokušali odabrati najbolje s obzirom na kvalitetu, način proizvodnje, pakiranje, cijenu, hranjive vrijednosti te utjecaj na okoliš.
Iz perspektive kupca zaključili smo da je važno konzumirati lokalnu i sezonsku hranu te obratiti pažnju na pakiranje proizvoda kako bi se smanjila uporaba plastične ambalaže i utjecali na smanjenje zagađenje okoliša.
U ožujku smo osvijestili povezanost šume s proizvodnjom mesnih prerađevina. Šume se sijeku i pretvaraju u plantaže soje i kukuruza kao hrana za svu stoku koja se koristi za mesne proizvode. Otkrili smo problematičan trend globalnog povećanja potrošnje mesa koji ima za posljedicu pretjerano iskorištavanje prirodnih resursa (sječa i krčenje šuma) i onečišćenje zraka i vode kao osnovnih životnih uvjeta za sva živa bića.
Tijekom travnja,
u sklopu teme koja naglašava važnost uzimanja svježe i neprerađene hrane mjerili smo količinu šećera koja se skriva u svim nama omiljenim poslasticama: keksima i čokoladi.
Kako bi i sami uzgojili vlastitu hranu i potaknuli samouzgoj, zasijali smo različito začinsko bilje: matovilac, bosiljak, peršin, mažuran, kim te cherry rajčice. Naučili smo razliku između sijanja i sadnje, brinuli, pratili rast i razvoj bilja.
Naše aktivnosti prezentirale su Iva i Eva u sklopu projektnog dana Dana planeta Zemlje kojeg tradicionalno obilježavamo u našoj eko školi i tako upoznali svu širu javnost, učenike škole i zaposlenike što smo naučili.
Saznali smo tko su ljudi iza hrane koju jedemo, upoznali se s pojmom fair tradea (pravedne trgovine) i upoznali se s prepoznatljivijim znakom. Izračunavali su vlastiti ekološki otisak pojedinca na planet Zemlju i pronalazili načine na koje ga mogu smanjiti.
DAN PLANETA ZEMLJE
Od 18.4. do 22.4. provodili smo projektni tjedan posvećen našoj planeti kroz razne aktivnosti (likovne i literarne). Korisno smo utrošili plastične čepove te na likovnoj radionici izradili naš planet Zemlja. Raspravljali smo i o temi zaštite okoliša. Na papirnate dlanove napisali smo napisali prigodne poruke što svatko od nas može učiniti za spas Zemlje:
- RAZVRSTAJ OTPAD.
- SKUPLJAJ PLASTIČNU AMBALAŽU I PRIKUPI STARI PAPIR.
- ŠTEDI VODU I STRUJU.
- NAGOVORI RODITELJE DA HODAJU I VOZE BICIKLE UMJESTO DA SE VOZE
AUTOMOBILOM.
- POSADI BILJKU.
- SLIKOVNICE I KNJIGE KOJE NE ČITAŠ DARUJ ŠKOLI ILI GRADSKOJ KNJIŽNICI.
- ISKLJUČITE IZ STRUJE RAČUNALO I KUĆANSKE UREĐAJE KAD GOD IH NE KORISTITE.
- SADITE/ OZELENITE VRT, DVORIŠTE, BALKON...
Ovogodišnji slogan obilježavanja: Drvo za zemlju!
... zamislili smo stablo tijekom četiri godišnja doba i kombiniranom tehnikom ga oslikali...
U 3. razredu proširili smo znanje o važnosti biljaka i naučili razlikovati sadnju od sijanja. U školskom dvorištu posadili smo razne ukrasne biljke: kadife, ivančice, čuvarkuće...
Kako bi Dan naše planete protekao što zanimljivije, u parovima smo odigrali eko križaljku, a najbrži prstići i misli zauzeli su prva mjesta.
Pred kraj školske godine proveli smo s prijateljima iz 2. razreda dvije radionice: Zdravi keksi i Dan voća te time osvijestili važnost konzumacije lokalnih, sezonskih i zdravih namirnica.
Uz vodstvo učiteljice napravili smo ukusan voćni frappe od: banana, jagoda, jogurta i meda. Kušali smo jednostavan, šaren i superzdrav međuobrok. Ocjena: izvrstan (5) !
Pred nama su sada duuuuuugi ljetni praznici, puni igre, odmora i zabave. Sada smo stariji, zreliji i ozbiljniji đaci!
Do povratka u školske klupe na jesen; veselo Vas pozdravljaju boravkaši 3. razreda!
Plovimo u 4. razred!
ŠKOLSKI DOKUMENTI
SJEDNICE
PLANOVI NABAVE
« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Tisak |
Školski život |
Zagreb |
CARNet sadržaji |
• Učilica |
• Učilica - upute |
• Webmail |
• Webmail - upute |
• Portal za škole |
• Portal ucitelji.hr |
• Portal za učenje na ... |
• Portal za učenje na ... |
• Online encikopedija |
• eLektire |
Sigurnost na Internetu |
• Sigurnost na Internetu |
• Obiteljska sigurnost |
• Postavljanje roditel... |
• Sigurnost - nastavnici |
• Sigurnost - roditelji |
• Sigurnost - učenici |