Učenici 5. i 7. razreda sudjelovali su u projektu
Prostor pisanja/Interdisciplinarnost u nastavi HJ.
Učenici su, sudjelujući u projektu, razvijali ljubav prema pisanju uz promicanje intedisciplinarnosti i istraživanja različitih vrsta prostora na kojem se piše, proučavajući pisane spomenike hrvatske baštine.
Ovaj projekt obuhvatio je sva područja predmeta HJ: jezik i komunikaciju, književnost i stvaralaštvo te kulturu i medije tako se promicala interdisciplinarnost i razumijevanje jezičnih i pravopisnih normi među mladima: potaklo se pisanje i čitanje, poboljšalo se razumijevanje povijesnih spomenika na glagoljici i latinici, proširile su se perspektive, razvilo se kritičko razmišljanje, potaknula se kreativnost i stvaralaštvo učenika kao i suradničko učenje, poboljšale su se komunikacijske vještine i razvila medijska pismenost.
Učenici su oblikovali zanimljivu priču učeći podjelu glasova na samoglasnike i suglasnike. Zadatak im je bio da tu skupinu glasova približe prvašićima (suradničko učenje).
Koliko vanjski prostor impresionira osobu te utječe na pisano stvaralaštvo učenika, te koliko ekspresije učenik može izraziti pod utjecajem prostora, na kojem mediju najčešće piše, istražili smo u ovom pilot projektu Prostor pisanja.

U nastavnoj godini 2024./2025. učenici petoga i sedmoga razreda osnovne škole te učenici četvrtoga razreda srednje škole istraživali su fenomen prostora. Idejni začetnik projekta je Sandra Maletić. Za osnovnu školu ideju je razradila učiteljica Ivana Bilić, a za srednju školu nastavnica Sandra Maletić. Za osnovnu školu pod temom Od povijesti pisanja do tik toka i whatsApa!, a za srednju školu pod temom Prostor pisanja: od dlijeta do prsta učenici su istraživali fenomen prostora i prostora pisanja. Svoje uratke predstavili su na nastavi Hrvatskog jezika, na panoima u učionicama i u holu škole.
Učenici četvrtog razreda srednje škole istraživali su fenomen prostora i vrste prostora te prostora pisanja, primjerice unutrašnji i vanjski, javni i privatni, osobni (emocionalni, kreativni) i društveni. Na temelju rezultata osmislili su anketni obrazac koji su proveli među učenicima škole i poznanicima izvan škole. Nakon toga pristupili su istraživanju prostora pisanja u povijesti jezika s naglaskom na Bašćansku ploču sa sadržajne i izrazne razine. Tim su se rezultatima služili u daljnjem istraživanju koje se odnosilo na pravopisna pravila i medijsku poruku. Da bi usporedili prostor pisanja Baščanske ploče i suvremenih medija sa stajališta pravopisne norme i medijskoga teksta, učenici su pratili prostor pisanja na svojim pametnim telefonima uz vlastiti odabir prostora (aplikacije). U njemu su analizirali primljene medijske poruke, posebice pravopisne znakove. Te su im spoznaje omogućile daljnje istraživanje koje se odnosilo na podjelu glasova u hrvatskom standardnom jeziku – istraživali su na koji se način različite podjele glasova mogu lakše zapamtiti i odabirali onu podjelu glasova koju smatraju da bi učenici prvih razreda osnovne škole trebali upoznati na početku upoznavanja s pisanjem slova.
Učenici 5. i 7. razreda istraživali su prostor i različite tehnike pisanja kao i pisma te na različitim prostorima ostvarivali svoje zadatke. Svoje uratke izložili su na panoima u učionicama i u holu škole. Pisali su glagoljicom na kravati i tako obilježili Svjetski dan kravate. Učenici 5. razreda imali su radionicu Glagoljpis kravate. U obradi djela za cjelovito čitanje učenici su koristili različit prostor pisanja (tortu, majicu…) i tako izrazili svoju kreativnost što im je donijelo više motivacije u ostvarenju postavljenog zadatka. U obilježavanju Dana planeta Zemlje učenici su ispisivali i oslikavali ekoporuke na platnenim vrećicama i time istražili prostor pisanja. Učenici su se koristili tehnikom penganja jaja kao način pisanja te sudjelovali na radionici u Etnografskom muzeju u Zagrebu. Utjecaj zvuka, slike i pisma na prostor pisanja istražili su posjetom HRT-u. Sudjelovali su na međunarodnom projektu Vjetar mira pišući na posebnoj podlozi svoje poruke mira.
Budući da se radi o pilot-projektu, učiteljica Ivana Bilić i nastavnica Sandra Maletić planiraju nastaviti sljedeće nastavne godine 2025./2026. s provedbom projekta Prosto pisanja koji će prema potrebi modificirati na temelju iskustva i spoznaja do kojih su došle tijekom provedbe projekta u nastavnoj godini 2024./2025.